2 Mayıs 2024

“Hüddam Serisinde Yeni Perde”

Hayal Sanat ile Vagon Yapım ortak yapımcılığında çekilen Hüddam 4: Ahmer filminin yönetmen koltuğunda serinin ilk üç filminin de yönetmenliğini yapmış olan Utku Uçar oturuyor. Senaryosunu da yönetmen Uçar’ın kaleme aldığı filmin görüntü yönetmenliğini Alican Atıcı üstlenmiş. Filmin oyuncu kadrosunda Eser Ağçalı, Tuğba Sükmen, Alperen Aktaş, Ayşe Kaya, Tamer Aktulum, Cennet Topçu, Melis Saygılı, Abdullah Koç, Mehmet Rüzgarlı, Yusuf İnan Güneş gibi isimler bulunuyor.

Filmin konusunu uzun süredir istemelerine rağmen çocuk sahibi olamayan Erdem ve Gonca çiftinin, bir hocaya danıştıktan sonra yaşadıkları oluşturuyor. Uzun süredir istemelerine rağmen çocuk sahibi olamayan Erdem ve Gonca çiftinin denemedikleri yol kalmamıştır. Son çare olarak Cafer adında bir hocadan yardım alırlar ve yıllardır hayalini kurdukları bebeklerine kavuşacakları günü beklemeye başlarlar. Ancak bu çocuğun doğmaması, Erdem ve Gonca çifti için daha hayırlı olacaktır.

Hüddam (2015) filminde atalarından gelen bir laneti çözmeye çalışan bir anne ile oğlunun yaşadıkları; Hüddam 2 (2019)’da öz yeğeni tarafından tecavüze uğradıktan sonra hamile kalan bedensel ve zihinsel engelli bir kadının intikam alma hikâyesi; Hüddam 3: Lamia (2023)’de ise yıllar önce hizmetkarı Lamia ile yanlış bir anlaşma yapan Davut’un anlaşmayı bozmak için kendi canına kıymasıyla başlayan olaylar zinciri anlatılmıştı.

Serinin ilk üç filminden farklı bir hikâye sunan serinin son filminde yönetmen Uçar her seferinde kendini daha da geliştirdiğini izleyicilerine kanıtlıyor. Çekimleri, atmosferi ve mekân tasarımı oldukça başarılı olan filmin, senaryosu da klişelerden uzak kalmaya gayret eden twistlerle dolu. Makyaj ve sanat yönetimi de serinin diğer filmlerine nazaran hem daha korkutucu hem de daha gerçekçi olarak öne çıkıyor. Serinin önceki filmlerinde dram dozunun daha yüksek olduğu hikâyeler izlerken, bu kez bizi serinin gerçekten en korkutucu filmi karşılıyor. Bunu yaparken de ne sinematografiden ne de senaryodan ödün vermemiş olması hanesine bol puan yazılmasını sağlıyor. Bütün bunlar bize Hüddam serisinde yeni bir perdenin açıldığını ve serinin bundan sonraki yapımlarında korkunun dozunun daha da artacağını müjdeliyor.

Filmde yer alan ritüel sahnelerinin detaylı çalışmalar sonucu oluşturulduğu göze çarparken, özgün oldukları kadar gerçekçilikleri ve bu gerçekçiliğe oyuncuların mimik ve jestlerinin eşlik etmesi de bu sahnelerdeki inandırıcılığı ve ürkütücülüğü arttırıyor. Halk inançlarının oldukça başarılı bir şekilde senaryonun dinamiklerine eklenmiş olması da filmin artılarından bir diğeri.

Erdem’i canlandıran Eser Ağçalı ve Gonca karakterine hayat veren Tuğba Sükmen başta olmak üzere tüm oyuncuların performansları inandırıcı ve gerçekçi. Çocuk oyuncunun dahi inandırıcılığı sekteye uğratmadığı yapım, uzak ara bu sene gösterime giren filmler ile arasına kilometrelerce mesafe atıyor. Hatta daha önce farklı korku yapımlarında da karşılaştığımız Ayşe Kaya’nın en iyi performanslarından birini göstermesi, oyuncu yönetimi anlamında da sette ciddi bir mesai harcandığının en net göstergesi.

Söylenmesi gereken bir konu da polisiyeye dair küçük de olsa bir dokunuş barındırması. Cin çarpması, intihar vakaları gibi olaylar tüm yerli korku filmlerinde görülürken bu olayların polisiye birer vaka olarak ele alınmaları Lanet: Ervah Cinleri (2017), Cin-i Ayet (2018), Araf 3: Cinler Kitabı (2019) gibi az sayıda filmde karşımıza çıkmıştı. Bu filmde de bu kadar çatışma ve olay örgüsünün içerisine polisiyenin de uygun şekilde yerleştirilmiş olması da filme ayrı bir değer katmış.

Sonuç olarak Hüddam 4: Ahmer; bu yılın şimdilik en iyi yerli korku filmi olmayı başarıyor.